© Foto: Jong in Berkelland

Onder grote belangstelling van jongeren en samenwerkingspartners lanceerde ‘Jong in Berkelland’ (JiB) woensdag 16 juli hun nieuwe naam, huisstijl en bijpassend logo. Deze kwamen tot stand dankzij inzenders op een prijsvraag.

Jongerenwerker Finn trapte de middag af: “In 2024 gaf de landelijke organisatie Jimmy’s aan te willen stoppen alle franchise locaties in Nederland. Om die reden moesten wij op zoek naar een nieuwe naam. Dat was geen gemakkelijke taak, omdat Jimmy’s een begrip is geworden in de gemeente. Met een prijsvraag hebben inwoners meegedacht en zo werd ‘JiB’ geboren.”

De winnende naam, die staat voor Jong in Berkelland, werd ingezonden door Leonie Mengerink. Wethouder Betsy Wormgoor reikte de prijs uit. “De naam geeft weer wat we allemaal zijn of zijn geweest. ‘Jong in Berkelland’, een plek waar jongeren elkaar kunnen ontmoeten en zich mogen ontwikkelen naar volwassenheid,” aldus Wormgoor.

De huisstijl is ontworpen door Jelle Klein Hesselink. Het is een frisse kleurencombinatie geworden van groen en wit. Het groen staat symbool voor rust en vertrouwen en natuurlijk ook onze prachtige groene gemeente. In het logo wordt de naam JiB omcirkeld met een witte pijl. De opening met pijl naar binnen geeft aan dat iedereen welkom is om bij JiB te komen en het kleine spreekwolkje dat alles bespreekbaar is.

De jongerenwerkers Finn Galdermans, Okan Altunbas, Lieke van der Tang en Marloes van Kesteren zijn actief op verschillende locaties en scholen in de gemeente Berkelland.