Na het evalueren van de tropische editie van vorig jaar, wil de organisatie van Mañana Mañana de toekomst van het geestverruimende evenement veiligstellen. Door aanpassingen in het programma, en terug te gaan naar hun origine, hoopt de organisatie de tegenvallende kaartverkoop van de afgelopen edities om te draaien.
“We hebben goed naar het terrein gekeken en naar het aanbod”, aldus creatief directeur Rens den Hartog namens De Feestfabriek, de organiserende partij van het festival. “Ten opzichte van vorig jaar gaan wij nog meer terug naar de roots, zoals het festival bedoeld is.” Na de verhuizing van het festival uit Vorden wordt dit de derde editie bij het kasteel van Landgoed Oolde, dat een centrale rol moet gaan spelen. “We zullen de podia wat meer situeren rondom het kasteel zodat er nog meer te ontdekken valt”, blikt Den Hartog vooruit. “Achter het kasteel zijn allemaal paadjes en in het bos kun je zomaar een podium of piano tegenkomen.”
Geen grote namen, maar het grote onbekende. Dat is waar Mañana Mañana nog steeds op in wil spelen. “We proberen de pareltjes uit alle muziekgenres te vissen”, schetst Den Hartog. “En misschien zijn dat wel de headliners van morgen, zo heeft Son Mieux ook op Mañana gestaan en die speelt nu de Ziggo Dome vol, dus wie weet.”
Na jaren van tegenvallende cijfers hoopt de organisatie, met de ‘super early bird’ tickets de kaartverkoop, een aardige zet te kunnen geven. “We hopen dat zoveel mogelijk mensen kennis maken met Mañana Mañana”, aldus de creatief directeur. “Zodat we met de aanpassingen de toekomst van het festival kunnen waarborgen.”
Dit bericht is tot stand gekomen in samenwerking met streekomroep REGIO8