De Graafschap zal vanaf het nieuwe seizoen het oude logo herinvoeren. De betaald voetbalorganisatie heeft, na de positieve stemming onder de leden van Vereniging Betaald Voetbal De Graafschap maandagavond, de meerderheid weten te halen voor het gebruik van het oude logo.
“Dit seizoen dragen we het jubileumlogo vanwege het zeventigjarig bestaan van onze club”, legt directeur algemene zaken Michael Ogubai uit. “Dat bestaat voor het grootste gedeelte uit het oude logo zoals we dat nu ook willen herinvoeren. We kregen enorm veel positieve reacties op dit jubileumlogo. Het is mooi dat we nu dit prachtige beeldmerk, waarin onze ‘G’ nog centraler naar voren komt, opnieuw invoeren. Een prachtig historisch moment.”
Het nieuwe logo zal vanaf begin volgend seizoen gedragen worden door de Achterhoekse trots. Het lopende seizoen zal De Graafschap, als ode aan het zeventigjarig bestaan, afmaken met de gouden accenten boven het logo. “Het was een historische avond”, zegt interim-voorzitter Jacqueline Gerritsen van Vereniging Betaald Voetbal De Graafschap. “Een aanpassing van het logo komt tenslotte niet zo vaak voor. In grote meerderheid hebben de leden ingestemd met het nieuwe logo. Het was een mooie avond voor onze club.”