De Graafschap start met De Graafschap Vrouwen komend seizoen een ploeg in de Eerste Divisie voor vrouwen. Voor Onverwachte Hoek, Premium Partner van De Graafschap en met diversiteit hoog in het vaandel, de kans om ook hier met trots op het shirt te schitteren. Onverwachte Hoek is een breed gedragen, gezamenlijke marketingcampagne van overheden, bedrijven en maatschappelijke organisaties in de regio om wonen en werken in de Achterhoek in de Achterhoek te stimuleren.
“We zijn enorm trots op de vrouwen van De Graafschap die aan de top gaan spelen en daarvoor shirtsponsor mogen zijn. De vrouwen zijn hét toonbeeld van De Achterhoek waar we voor ‘gelijk spel’ gaan tussen mannen en vrouwen, voor iedereen in de regio. Iedereen heeft hier de kans om mee te doen en ervoor te gaan” aldus Mirjam Koster, boardlid bij 8RHK ambassadeurs dat de campagne ondersteunt.
De Graafschap Vrouwen gaat als één van de twee nieuwe ploegen uitkomen op het op één na hoogste niveau van Nederland. “Met de toetreding van De Graafschap Vrouwen in de Eerste Divisie zetten we een ontzettend mooie stap die past bij onze ambities” aldus algemeen manager Hilde Gerritsen. “We hebben de afgelopen jaren laten zien dat het meiden en vrouwenvoetbal leeft in de regio en dat er enorm veel draagvlak is. We hopen vanuit de Eerste Divisie op termijn te promoveren naar de Eredivisie laat Gerritsen” weten.
De campagne Onverwachte Hoek startte in 2021 vanuit een gedeelde urgentie van de regionale overheden, het bedrijfsleven en maatschappelijke organisaties om nu en in de toekomst goed personeel te vinden. Jaarlijks heeft de Achterhoek een toenemend tekort aan arbeidskrachten, voornamelijk in de techniek-, zorg- en onderwijssector.