De Feestfabriek Alles Komt Goed BV, de organisatie van onder andere Nederlands grootste festival de Zwarte Cross, geeft met de lancering van CARBID vorm aan het verzinnen van creatieve concepten voor organisaties waarmee het sinds de coronatijd pioniert. Voorheen was dat voorbehouden aan eigen merken als Zwarte Cross en Mañana Mañana en merken aangesloten bij deze festivals.
CARBID is een creatief bureau dat op zichzelf staat en vanaf 18 april 2024 gaat de vlag uit voor elke organisatie die een beroep wil doen op creatieve denkkracht om ideeën te verzinnen voor merken en campagnes. Voor de eigen festivals werden er vanuit de Feestfabriek al jaren creatieve ideeën voor samenwerkingen met partners uitgevoerd op de Zwarte Cross. De ‘Naked Run’ met Amnesty International, de introductie van de Achterhoekse vlag samen met Grolsch en diverse (publieks)activaties met Red Bull, Jägermeister, Rijksmuseum en EasyToys zijn slechts enkele voorbeelden hiervan. In coronatijd moest de Feestfabriek, net als de rest van de sector, noodgedwongen zoeken naar andere manieren om inkomsten te genereren.
De creativiteit die nodig is om een merk als de Zwarte Cross, Mañana Mañana of Nozem Oil in de lucht te krijgen én te houden is niet meer voorbehouden aan die merken alleen. Het ondernemen tijdens de coronacrisis zorgde voor positieve opdrachten en voor de opmaat naar een creatief bureau. De Feestfabriek is hier tot op heden niet mee naar buiten getreden, maar wil vanaf nu actief doorpakken met naam en logo en ook nieuwe medewerkers aan zich gaan binden.