Betaald Voetbal De Graafschap trapt vandaag het nieuwe seizoen af met Premium Partner Onverwachte Hoek. Achterhoekse bedrijven, zorg, cultuur, onderwijsorganisaties en gemeenten, verenigd in het platform Onverwachte Hoek, gaan de samenwerking met de voetbalclub aan om de Achterhoek prominenter op de kaart te zetten als aantrekkelijke werkregio. Mark Boumans, voorzitter van samenwerkingsverband 8RHK ambassadeurs, en Hans Martijn Ostendorp, directeur van De Graafschap, maakten dit vandaag bekend tijdens de jaarlijkse shirtpresentatie.

Met het Premium Partnerschap hoopt Onverwachte Hoek meer bereik en bekendheid te krijgen voor de Achterhoek als regio om te werken en te wonen. De keuze voor De Graafschap ligt voor de hand. De club vertegenwoordigt de regio met trots en trekt met succes spelers aan van buiten de Achterhoek. Precies zoals ook Onverwachte Hoek mensen vanuit heel Nederland wil overtuigen en helpen de stap naar een carrière in de Achterhoek te zetten. Behalve de vermelding van onverwachtehoek.nl op de borst van het shirt, krijgt de samenwerking onder andere vorm in een eigen Onverwachte Hoek-kroeg in het stadion en diverse evenementen rondom thuis en uitwedstrijden.

Onverwachte Hoek is ruim een jaar geleden gestart vanuit een gedeelde urgentie om nu en in de toekomst goed personeel te vinden. Jaarlijks heeft de regio een tekort van 1.900 arbeidskrachten, voornamelijk in de techniek, zorg en onderwijssector. Deze nieuwe arbeidskrachten zijn niet alleen nodig voor het vervullen van de vele vacatures, maar zorgen er ook voor dat de leefbaarheid in onze dorpen blijft bestaan en de voorzieningen overeind kunnen blijven.

Foto: 8RHK